all-bouw-no-tag-white.svg

Deel dit artikel:

All-Bouw zet de allereerste marketingcampagne op

#eveneenmarketingcampagneopzetten...

 

In het najaar van 2018 rees al de idee om iets te doen rond onze USP ‘bouwen-op-maat’. Kandidaat-bouwheren worden nl. vaak geconfronteerd met het feit dat hun nieuwe straat er vrijwel al staat op het moment dat ze met een salesman of -vrouw gaan kijken naar hun toekomstige nieuwe woonst. De keuze tussen huis A en huis B beperkt zich tot het zich-aan-de-linker-of-rechterzijde-bevinden van het tuinhuis. Ofwel kunnen de bouwheren in spe de nieuwbouw op het plan kopen, zodat ze nog enkel nog bevloering en keuken kunnen kiezen. U herkent het verhaal ongetwijfeld. En misschien dacht u ook dat dit the-way-to-go was. Niet dus!

 

Goed, we zochten dus ‘iets’ waardoor deze perceptie kon gewijzigd worden. We dachten in eerste instantie aan Lego. Welke bouwfirma heeft zich nog niet geïdentificeerd met de wereldberoemde speelblokjes… Wat je wel en niet mocht doen, ligt er echter nogal gevoelig. Gevolg, na enkele offertes: idee afgevoerd.

 

Een nieuw jaar, een nieuw geluid: 2019 kondigde zich – marketinggewijs – aan in de wielersport. Wat als we als het bouwproces konden vergelijken met wielrennen?! Koersend Vlaanderen zou misschien deze metafoor meteen vatten. Men zou natuurlijk meteen begrijpen dat aan de start van een kermiskoers komen met een mountainbike een no-go is. Hoewel de mountainbike misschien kwalitatief even goed kan zijn als een koersfiets, is een mountainbike toch niet geschikt voor een pittige wegrit. Het ‘groepsgevoel’, het ‘samenwerken’ en de ‘winningmood’ die uitgaan van de sport, pasten goed bij onze missie en visie. Bovendien sponsort All-Bouw al enige tijd wielerploegen. Het plaatje klopte!

 

Mei 2019: Bijkomend deden we intern nog twee brainstorms. Welk beeld zouden de collega’s kiezen voor een maatwerkcampagne? Metsers, giraffen en wielerploegen bleken de meest populaire beelden te zijn. Daarmee gingen we aan de slag.

 

Juni 2019: We bereidden enkele voorbeeldbeelden voor en wachten le moment suprême af: het idee voorstellen aan Peter, onze externe marketingcoach, en Simon, zaakvoerder van All-Bouw. Daarna zouden we een marketingbureau aanspreken voor de uitwerking.

 

Na de meeting was de stand-van-zaken licht gewijzigd: Nu het nieuw gerenoveerde belevingskantoor/ kijkwoning menig bezoeker zo goed bleek te bevallen, zal de campagne afgebogen worden naar een bezoek-de-grootste-kijkwoning-van-West-Vlaanderen-campagne (HLN)

#beginmaareenbeetjeopnieuw

Juli 2019: Een beetje terug naar af dus. Goed nieuws: onbewust was de campagne al in gang gezet door de 5 verschillende openingen die we op touw hadden gezet. De lijn moest gewoon doorgetrokken worden. We beslisten om nu eerst een marketingbureau aan te spreken. In twee weken tijd passeerden de kandidaten de revue en viel – net voor het bouwverlof - de beslissing. Kon het bureau onze timing nog redden?

 

(wordt vervolgd)

 

Spreekt een job bij All-Bouw jou ook wel aan? Bekijk dan hier onze vacatures!

 

2019.0.27 hln mandelstreek.png
2019 marketingteam _ WEB.jpg